torsdag 11 augusti 2011

Sakrisvinstian à la carte


"Go look for consistency in religion. And speaking of my friends the Catholics, when John Cardinal O'Connor of New York and some of these other Cardinals and Bishops have experienced their first pregnancies and their first labor pains and they've raised a couple of children on minimum wage, then I'll be glad to hear what they have to say about abortion. I'm sure it'll be interesting. Enlightening, too. But, in the meantime what they ought to be doing is telling these priests who took a vow of chastity to keep their hands off the altar boys! Keep your hands to yourself, Father! You know? When Jesus said 'Suffer the little children come unto me', that's not what he was talking about!"

/George Carlin


* * *

Sakrisvinstian à la carte


En flicka satt och grät i kyrkan en mörk natt
Då kom det fram en präst och sa: "Hur är det fatt?"
"Min pojkvän har gjort saker med mig, och jag skäms så"
"Berätta allt för mig, det känns mycket bättre då"

Men flickan vägra prata, så till den milda grad
Då föreslog sen prästen att pröva med charad
Han smekte hennes hand och sa: "Gjorde han så här?"
"Det som min pojkvän gjorde var värre än det där"

Då börja prästen kyssa hennes mun och hennes hals
Hon sa: "Jämfört med det andra var detta inget alls"
Han drog av hennes byxor och slicka hennes kryss
"Det där var rena barnleken mot vad som hände nyss"

Han trädde ur sin kåpa och kopulera fort
Hon sa: "Det där var oskyldigt mot vad min kille gjort"
Då släppte prästen från sig sin ejakulation
"Det där var inget mot det andra, ställt i proportion"

Han tog sin blöta skinnflöjt och slog mot hennes kind
"Det där var inte värre än en kall och stormig vind"
"Herregud", sa prästen, "finns det värre ting än de’?"
"Jo", svarade flickan, "han gav mig HIV






2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. En Brasklapp till mitt försvar: Jag var yngre än flickan i Pyrets brevberättelse ovan [16 år] när jag skrev den här dikten, så hav överseenden med de skitnödiga rimmen, fraseringsuselheten och käkledsbrytarmeningarna...

    /Edert jävla Sugpyre

    SvaraRadera