torsdag 25 augusti 2011

Crap Diapers



I går berömdes både jag och min blogg på Facebook. Folk som kallar sig toleranta men som är skenheliga skrymtare när det väl kommer till kritan kacklade om ditten och datten, pitten och patten... för det är ju så hemskt att skriva om organen vi använder för att alstra snorungar med. Nu är ju jag helt ointresserad av - och en klar motståndare till - reproducering, [även om jag kan tycka att barn är skitgulliga] andra tycker ju tydligen att det är lattjolajban, och då borde ju dessa organ vara de vackraste och mäktigaste i vår kropp, och torde således uppmärksammas, hyllas, nämnas, skojas med och vara i ropet mest hela tiden. Men icke då. Ajabaja, inte röra, låt ingen se eller höra. Här är några åsikter om mig och min blogg, av en och samma person förvisso:


"Jag har tittat in på din blogg också. Hög klass ..." [Illa dold ironi, min anm.]

”Jag gillar Carola. Andreas blogg gör mig spyfärdig.”

”Fattar inte ... så obegripligt att ta del av det som finns på din blogg. Att provocera och häva ur sig könsord och vara så äcklig som möjligt är inte automatiskt bra och smart.”


Jaja. Detta om detta. Egentligen skulle jag publicera en lång jävla version av Cornelis "Blues för Fatumeh" här och nu... en samhällskritisk och rätt allvarlig sak [givetvis med humor och käftsmällar i], men jag orkar inte. Jag är på ett svampmolnsönskande och murket humör, har inte sovit på två dygn, har slut på opioider - doktorn tog semester [sic!], varför mina fjorton kotkompressioner i ryggen gör mig till en Quasimodo-liknande lipsill... vidare är jag luspank, jag torskar på målfoto mot Elefantmannen i 'vem fan ä snyggast egntligen dårå', och jag narras till genuin galenskap av den skäggiga ångestbebisen som klöser mig i frontalloberna, rufsar till synapserna och pajar allt som elchocksbehandlingen rättade till... vadan det får bli en limerick i stället. En inte särskilt bra sådan, ingen riktig knorr, ingen skabrös tvist - som limerickar skall ha! [Jo, det skall de ha! Ewert Ljusberg drog en limerick mitt på dagen i TV - Harald Treutiger ledde programmet - om en kille som blev biten i kuken av en hora och därefter bara knullade tandlösa fnask. Men Ewert, den skägggige presidenten av Jämtland, han är ju lite putslustig och norrländskt myspysig, så det är ju helt okej för alla TOLERANTA änglar att han gör så, eller hur?]

Nåväl, åter till min text: Det blir en blek, blaskig, banal liten femrading, skriven i väntrummet hos Arbetsförmedlingen medelst min uråldriga mobiltelefon... förlåt mig, kära vänner och peeping tom-hjältar, det här är verkligen ingenting ni förtjänar, det här är ett kväkande från tråkighetens träsk. Utlovar fart och fläkt i nästa inlägg. Hav förtröstan. KüSS!


* * *


Crap Diapers


En hårdrockare från Shaanxi
led av en svår allergi;
men ej mot pollen, hör på:
det var värre än så,
mot Crash Diet och slik idioti.







3 kommentarer:

  1. Eftersom jag nu citeras i detta forum, som jag inte direkt trivs i, så får jag väl ändå ställa en fråga jag gått och grunnat på.
    Vad tycker du om att Ola Magnell, som du säger dig uppskatta så mycket, medverkat på en hyllningsplatta till den där "snuskgubben" Evert Taube?

    SvaraRadera
  2. Käre Anonym [nej, inte du vars manliga genitalier står i lågor]:

    Där har vi pudelns kärna! Precis som jag tycker om Onkel Kånkel - vilket enligt dig var vedervärdigt hemskt och jag minns inte alla kraftuttryck du använde dig av [eller jag bär en minneströja av honom på min profilbild, därav din ilska, men jag erkänner oförväget att jag gillar hans musik] - så kan man tycka om Evert Taube utan att fördenskull klassas som varesig det ena eller det andra.

    Och som jag jag skriver, så gjorde han en mängd bra låtar, även om jag inte tycker att texterna rent vad gäller rimflätningar, versmått, stavelser och fraseringar håller måttet alla gånger. Dock, "Flickan i Havanna", har en text som han kommer undan med bara för att han är en nationalskald, inget annat. Jag tycker inte att den är lämplig att ha med i skolsångböcker i ett jämställt samhälle. Men, vad vet jag, det kanske är den ultimata ironin Evert visar, långt innan Generation X. Dock skall han naturligtvis FÅ sjunga och skriva visan, inget snack om saken, melodin är ju fin.

    Och att Ola Magnell gör en cover på "Stockholmsmelodi" [som f.ö. spöar skiten ur originalet] på en hyllningsplatta till Taube har jag inga problem med. Varje extra låt jag kan få höra Ola spela in eller sjunga tar jag gladeligen emot.

    Och vad gäller att trivas på ett forum eller ej så kan jag ju säga att jag själv verkligen gladdes åt att bedömas för min klädsel och musiksmak efter att ha postat en egen textversion av Olas "Skomakarvals" med en liten, liten förmäten förhoppning att kanske få en kommentar av herr Olaski själv. Och att dessutom hudflängas i Olas forum i stället för att fråga mig personligen kändes extra bra, och gjorde att diskussionen om textens innehåll och ev. kvaliteter helt och hållet uteblev. Tack för det! Du lyckades med din agenda.

    SvaraRadera