söndag 16 oktober 2011

Att suga av en hagelbrakare



På begäran av mig själv lägger Sugpyrhelvetet härmed upp en gammal goding; en ode till Kurt Cobain som skrevs dagarna efter att han gav sin hagelbrakare ett blowjob. Jag vann en bok för den här dikten, som bästa dikt på mitt gymnasiums poesitävling... Boken var världens mest pretentiösa diktdebut, och hette "Utan skor" och var skriven av en Henrik något (nilsson?)... Men drakförlagen har ju aldrig visat sig ha någön smakfullhet. Och, nä, jag har INTE bränt upp boken, bara nafsat lite på den, med huggormsgaddarna.


* * *


Att suga av en hagelbrakare


Hej, jag heter Kurre och är knappt 30 år,
jag gillar injektioner, se så bra jag mår.
Mina armar pryds med massor utav sår,
mitt hem det är Seattle, det kanske du förstår.
Min pipa den har slocknat, jag vill ha lite till,
jag tänder den igen till tonerna av Cypress Hill.
Mina lungor de är svarta och hjärnan den är död,
det spelar ingen roll för i pipan finns det glöd.

För att finansiera mitt behov så bilda jag ett band,
med gitarren och min spruta stolt i vardera hand.
Vi sålde massa skivor och blev rikare än as,
så jag gradera upp min livsstil och började med gas.
Min röst den är så ansträngd utav allt kokain,
men hundratusen flickor tycker den är fin.
Med gräs och gröna växter fördriver jag min tid,
och för dess legalisering jag ständigt tar upp strid.

Man har nästan alltid roligt när man nyttjar LSD,
men en liten tråkig bisak är att man får svårt att se.
Min fru är säkert vacker tillika fin i hyn,
men det är blott en gissning för jag tappade min syn.
Ibland så är hon nykter och göder vår krabat,
ja, haschholken blir nappflaska och piller blir till mat.
När jag vill ut och resa inhalerar jag butan,
för då så får jag vingar och flyger över stan.

Jag känner mig så darrig och skallen känns så tom,
för jag drack en konstig cocktail när jag turnerade i Rom.
Min kropp råka kollapsa och hjärnan den tog strejk,
men jag mår helt perfekt när jag tömt en jordgubbsshake.
Min dotter gör som pappa det är ju underbart,
hon föddes högt bland molnen, kan man få en bättre start?
Jag öppnade en firma, ett litet apotek,
och förde bok på mina varor, med hjälp av kartotek.

Sen började jag sälja och allt gick som på dans,
alla mina vänner vinglade omkring i trans.
Men firman gick i graven och jag blev kroniskt sjuk,
ty alla firmans varor de gick till eget bruk.
Mina idoler de dog inga, det är en häftig trend,
jag vill bli som Dean och Lennon, ja, jag vill bli legend.
För att nå mitt mål och stilla mitt begär,
så drog jag ett redigt halsbloss på mitt hagelgevär.




3 kommentarer:

  1. Fucking jävla awesome!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, du anonyma glädjespidare! Jag bjuder på korv. Återigen, ödmjuka tack och bock.

    SvaraRadera
  3. Det där är väl för f-n ingen hagelbrakare??

    SvaraRadera