måndag 6 december 2010

De tre vise männens hat


Snart jul. Dags att infoga en femton år gammal julsång. Melodin finns i mitt skrev och är debil och inte särdeles trallvänlig. Och, ja, TKU-influenserna är högst medvetna. Julen braskar - KD snaskar!


***


De tre vise männens hat



I en sorgsen vinternatt
med kulpåsen full och själen besatt,
då går jag under Herrens sken
med läppglans och smink och rakade ben.

I stinkande snålblåst och kyla
hörs vanmaktens varulvar yla:
Keruber med ståkuk och mens
tar mig till smärtornas gräns.
Men då hör jag ett mullrande ljud
högt uppe från himlen, det är Herren Gud:

Du får klara dig själv, ditt heterosexuella as!
Du har blott mitt förakt, din lilla värdelösa skit!
Du blir vår dessert här på syndens saftkalas!
För jag är homoprins, ingen barmhärtig samarit!

Kryp för porrbranschens vålnad,
din själ är förkolnad:
Amen! Amen! Amen!
Sug på lyxfnaskens nektar,
din ande försmäktar:
Amen! Amen! Amen!


En förvirrad sommarkväll,
i våtdräkt och stay-ups, och fårskinnsfäll,
krälar jag i Satans ljus,
med lurvigt ollon och rödblommig mus.

I vidriga vindar från söder
hörs klagan från halsar som blöder:
Bastarder och vidriga troll
visslar i mörkaste moll.
Men då hör jag en väsande röst,
långt nere i djupet, från Djävulens bröst:

Jag skall hudflänga dig, du skall få smaka på mitt hat!
Jag skall runka din pung med sylvass taggtråd runt min hand!
Jag skall knall knåda din lem tills den blir mör och delikat!
För jag är tjackfurste, ingen friserad konfirmand!

Jag skall tvinga dig synda,
din frigida hynda:
Damien! Damien! Damien!
Du skall ta den till roten,
och slicka på kloten:
Damien! Damien! Damien!


En behaglig sabbatsdag,
i mamelucker med pressveck och slag,
solar jag i Führerns glans
med fiskfjäll och trosskydd och skallrande svans.

I fläktar med uppgift att värma
hörs körer som gurglar i sperma:
Gyllene kalvar och kor
erbjuder orgier och hor.
Men då hör jag ett änglalikt tjut,
det kommer från Ekmans välsignande trut:

Jag vill kyssa din käft, ack min abnorme favorit!
Jag vill tömma min tarm över din kristna karaktär!
Jag vill smitta din kropp med gonorré och prostatit!
För jag är gaypastor, och ingen jävla Sankte Per!

Du skall njuta och lida,
och stöna och kvida:
Sieg Holk! Sieg Holk! Sieg Holk!
Du blir slyna och slinka
i ett kristet Treblinka:
Sieg Holk! Sieg Holk! Sieg Holk!

4 kommentarer:

  1. Nice one! Det kanske blir något nytt att sätta tänderna i för Riddarna Kring Det Runda Ordet?

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Ja, det skulle kunna bli en tio minuter lång domedagsballad med stämmor från The Gates of Janus. Haha.

    SvaraRadera
  3. Hej raring. Vet du att den där underbara texten gjorde jag till en musikal för längesen, synd att jag inte spelade in, minns ingenting från hur jag gjorde den. Fin är den iallafall.

    SvaraRadera
  4. Men jisses Amanda och uppochnedvänt kors i krösamoset! Det hade ju varit ungefär hur kul som helst att få ta del av. Jag vet inte vad jag skall säga... skitsynd att den inte finns förevigad.

    SvaraRadera