onsdag 15 september 2010

Peter Jihad - En limerick om lödderrengöringsmateriel




Programmet är uselt. Jurymedlemmarna är mediekåta pajasar som låtsas leka Oscar Wilde-fiffigtelaka i sina avslagskommentarer. Det går väl så där. Milt uttryckt.

Låt bli att titta då? Javisst, låt bli att titta, lyssna, eller läsa om/på skiten. Så mördar man en trend, man ignorerar den. Därför, nacka mig för att jag här gör tvärt om. Dikten skrevs under dagens Idolsändning - för att hamna i rätt stämning - men blev ändå lam, blaskig, förutsägbar och feg... Men ändå. Huka er och sluka snusket:


* * *


Peter Jihad - En limerick om löddrande rengöringsmedel

En trio med fnask ifrån Polen
skulle finna den största idolen;
men i väntrummets dusch,
blev det snusk [fy och usch!],
enär baggarna tappade tvålen.

2 kommentarer:

  1. Det skulle inte förvåna mig det minsta om du är helt sjuk i huvudet. Vet inte hur i helvete jag hittade till denna skitblogg, men du är sannerligen en bitter och cynisk jävla sate. Bara det att du pallar skriva så kallade "dikter" om personligheter från TV vilka du aldrig träffat i verkligheten är pinsamt och patetiskt. Om du är en gnutta lik hur du framstår i din blogg förstår jag inte för allt i världen hur någon människa kan stå ut med att vara i närheten av dig, än mindre faktiskt umgås med dig. Du äcklar mig!

    SvaraRadera
  2. Tack så hjärtligt. Artighetsbetygelserna haglar i sanning. Men visst har du rätt; jag är en surkukad slyna som aldrig fått tillräckligt med stock i mig; och därför sitter jag och retar upp mig på mediala hjältedåd utförda av genomtrevliga bragdmän/-kvinnor vilka aldrig skulle ha några dolda agendor eller ens en knivsudd cynism i bagaget.

    Du kanske skulle trivas bättre här:

    http://klackarnaitaket.blogg.se/

    SvaraRadera